KAKO SE STVARAO LIK ORYXA, TVOG SUPER SUPUTNIKA?
Case study marketing kampanje i izrada dizajna maskote
Za ORYX Asistenciju, lidera u pružanju pomoći na cesti, kreirali smo marketinšku kampanju i animirani video, kojima je cilj bio ojačati brand recognition. Pročitajte kako je uspješan projekt na svojim plećima ponijela jedna brza i simpatična antilopica.
ORYX Grupa, članica Zubak Grupe, nudi vrhunske usluge vezane za cestovni promet. Pod krovnim imenom ORYX posluju ORYX Rent a car, ORYX Stanica za tehnički pregled, ORYX Zastupanje u osiguranju, ORYX Centar za sigurnu vožnju i ORYX Asistencija.
Sve članice povezuje upečatljivi brand identitet temeljen na liku oriksa (lat. Oryx), vrsti hitre antilope ravnih rogova koja živi u Africi i na bliskom istoku. Ima izoštren okus njuha, a u trku može dostići brzinu od 60 km/h. Oriks je posebno prilagođen životu u ekstremno sušnim uvjetima, pa može lako povisiti svoju tjelesnu temperaturu kako bi spriječio znojenje i gubitak vode. Brzina, prilagodljivost i istančana osjetila ključni su za dobro obavljanje usluga vezanih za cestovni promet, a lik oriksa sjajno ih utjelovljuje i objedinjuje.
Izazov: Nevidljivi lider
ORYX Asistencija tržišni je lider u pružanju usluga tehničke pomoći na cesti u Hrvatskoj i Europi. Iako je tržišni udio ORYX Asistencije gotovo dvostruko veći od udjela njenog glavnog konkurenta, njena prepoznatljivost na tržištu je osjetno slabija.
Prodaja usluga asistencije u paketu s bankarskim ili osiguravateljnim uslugama donio je ORYX Asistenciji snažan poslovni rast, no sam brand nije bio dovoljno vidljiv i prepoznatljiv. Isto tako, radi ozbiljnosti same usluge, koja se koristi u slučaju automobilskih nezgoda i nesreća, komunikacija ORYX Asistencije svodila se na ozbiljne korporativne sadržaje koji često nisu privlačili pozornost ciljne publike.
Naš zadatak je bio ORYX Asistenciju ponovno upoznati s ciljnom publikom.
Tvoj super Suputnik!
Krovni slogan ORYX Grupe (bio) je “Slobodno se zabavi”. Njegov opušteni ton odgovarao je drugim članicama Grupe, no nikako se nije uklapao u nešto ozbiljniji kontekst ORYX Asistencije. Stoga smo se u komunikaciji odlučili za primjereniji slogan koji utjelovljuje funkcionalne benefite usluge – “Najbrža pomoć na cesti”.
Razmišljajući o samoj usluzi i identitetu branda, počeli smo ORYX Asistenciju, pa tako i antilopicu iz logotipa, promatrati kao suputnika koji nam pomaže kada se dogodi nezgoda na cesti. Izuzetno brzo vrijeme dolaska na mjesto nezgode i visoka profesionalnost, inspirirali su nas da liku damo osobine superjunaka koji će u sebi objediniti svu stručnost i agilnost zaposlenika ORYX Asistencije, od djelatnka u call centru do automehaničara na terenu.
I tako je rođena ideja o super suputniku Oryxu, animiranom liku koji profesionalnost i efikasnost povezuje s humorom i samouvjerenošću. No, kako bi trebao izgledati lik koji predstavlja ozbiljnu kompaniju i uslugu, a opet zabavlja i intrigira publiku?
Kako je Oryx prohodao na dvije noge
Odlučili smo hitru antilopicu staviti u ulogu zaposlenika ORYX Asistencije – entuzijastičnog, srdačnog i energičnog. Bilo nam je jasno da nije nimalo lagan zadatak sve kvalitete ORYX Asistencije pretočiti u animiranog lika, pa smo okupili trojicu ilustratora i dali im slobodu da kreiraju svoju viziju lika.
Jedan je lik imao blage crte lica, izuzetno duge rogove i gotovo blagi djetinji pogled. Drugi je bio nešto stiliziraniji i pomalo strogog držanja. Treći prijedog bio je baš Oryx kakvog smo tražili, životan i vedar, iskrenog pogleda i širokog osmjeha.
No prva skica bila je daleko od finalne. Naš Oryx trebao je biti zvijezda TV reklame, te se pojavljivati na društvenim mrežama i billboardima. Zato smo dosta truda uložili u razradu detalja njegove figure i načina na koji se kreće. Željeli smo da naš Oryx bude vrhunski dotjeran, pa smo osmislili različite stylinge za Oryxa koji je morao izgledati sjajno i u košulji u call centru i u kombinezonu na terenu. Lik je trebao biti potpuno osmišljen prije nego je krenula izrada animacije.
Kako zvuči Oryx? Njegov samouvjeren i pomalo zafrkantski ton komunikacije savršeno je odglumio Rene Bitorajac. Oryx je lik “iz kvarta” čija riječ ima težinu i koji ispunjava sva obećanja.
Integrirana marketinška kampanja – Oryx i Sova na Svjetskom prvenstvu
Kampanja koja je trebala lik Oryxa i ORYX Asistenciju predstaviti publici planirana je za lipanj i srpanj 2018. godine, za vrijeme trajanja Svjetskog nogometnog prvenstva u Rusiji. Na ruku nam je išla činjenica da su Vatreni igrali bolje nego ikada, pa se Hrvati nisu odvajali od TV ekrana.
Kampanja je započela nizom billboarda koji su se pojavili na najprometnijim lokacijama u gradu, te objavama na društvenim mrežama u kojima je publika prvi put mogla vidjeti animirani lik Oryxa. Najveću vidljivost Oryx je imao u TV reklami koja se svakodnevno prikazivala u poluvremenu utakmica Svjetskog prvenstva.
No, kako govoriti o ozbiljnoj usluzi pomoći na cesti dok su svi razdragani i veseli? Kako govoriti o nezgodama i važnosti ugovaranja police pomoći na cesti dok ljudi slave?
Odlučili smo o nedaćama koje nas mogu zadesiti na cesti progovoriti kroz animirani lik neodgovorne sove koja s društvom pije dok gleda utakmicu, a zatim se pijana zabije u šoferšajbu nesretnog vozača. Naravno, Oryx je tu da pomogne malenoj sovi, pa je ona na kraju reklame već na putu oporavka.
Video reklama se intenzivno prikazivala u razdoblju od otprilike mjesec dana, pa smo osim verzije od 27 s, napravili i kraće verzije u trajanju od 20 s i 10 s.
Izrada animiranih video reklama ponekad zna potrajati i nekoliko mjeseci, no reklama za Oryx je nastala u kratkom roku. Od pisanja scenarija za reklamu do emitiranja na televiziji prošlo je samo nekoliko tjedana.
Od prve ruke scenarija do verzije spremne za produkciju prošlo je oko tjedan dana, zatim se izradio animatik koji je klijentu dao dobar dojam kako će finalni animirani video izgledati. Ilustratori su paralelno radili na liku i pozadinama. Nakon sklapanja finalne animacije i postprodukcije uslijedilo je snimanje voice overa. I tako je Oryx napokon oživio.
Reklamu koja počinje izjavom “Imao si sudar s pijanom sovom”, a nastavlja se nizom dinamičnih i duhovitih animacija, bilo je teško ignorirati.
Animirani video rezultirao sa 50% više zahtjeva za članstvo
Za vrijeme kampanje podneseno je 50% ukupnog broja online zahtjeva za članstvo u odnosu na cijelu godinu. Na webu ORYX Asistencije zabilježeno je 70% više posjeta nego u istom razdoblju prethodne godine.
Nakon kampanje provedeno je istraživanje koje je pokazalo da se brand recall ORYX Asistencije povećao za više od 100%!
Upoznavanje s Oryxom, vašim super suputnikom, prošlo je brzo i uspješno!
Fleksibilni Oryx – implementacija u novim kampanjama!
ORYX Asistencija nudi široki spektar usluga, od kojih neke nisu direktno vezane uz cestovni promet. Primjerice, usluga MobiExpress pruža korisnicima ekspresni servis u slučaju kvara mobitela.
Stoga je naš koncept super suputnika trebao biti postavljen dovoljno fleksibilno, kako bi omogućio stvaranje kreative za sve specifične nišne usluge koje ORYX Asistencija nudi ili će ih nuditi u budućnosti. Raznolikost i visoku kvalitetu usluga ORYX Asistencije potvrđuje i lansiranje medicinske asistencije koja korisnicima nudi nužnu i pouzdanu pomoć tijekom oporavka od ozljede ili bolesti.
Zabavan i dobro odrađen projekt, što ćeš bolje 🙂
p.s. pogledaj naše usluge Kreativnih Rješenja, Predvizualizacija, Art Directiona, Video Produkcije i 2D Animacije.