JUNACI NAŠIH BRANDOVA

Nerijetko naši razgovori s prijateljima odu u smjeru serije koje baš gledamo i toliko smo se uživjeli u nju da želimo da je pogledaju i svi oko nas. Svi mi imamo omiljene junake pa i antijunake. Kreirati likove koje će publika obožavati i s kojima će se identificirati, scene koje će prepričavati, replike koje će izgovarati u društvu zvuči kao jedan od uzbudljivijih i zanimljivijih poslova. Pa tako je nekako i s kreiranjem maskota za tvrtke, proizvode, odnosno brandove. Maskota je lik, imaginarno stvorenje, napravljen po uzoru na životinju, čovjeka ili pak objekt. I taj lik, čak i ako je objekt, ima neke osobine, fizičke i karakterne koje netko promišlja. Maskota personificira određeni brand, ona je lice branda, i kao svojevrsni ambasador komunicira s publikom u ime tvrtke i zato je njezino pomno kreiranje izuzetno bitno. Naravno, ne samo što je lice branda, već prenosi i vrijednosti tvrtke. Pametno osmišljavanje svih koraka danas rješava moguće glavobolje u budućnosti.



Životinja, čovjek, objekt – sve može
Za početak bi trebalo vidjeti koji je to lik koji će najbolje utjeloviti ono što tvrtka, proizvod ili brand jest. Sljedeće na popisu zadataka je odabrati pravi karakter za lika, osobine koje će ujedno najbolje utjeloviti vrijednosti koje se žele predstaviti. Osim toga, treba razmisliti gdje će se sve maskota koristiti, kako se njezin lik može aplicirati na digitalne i printane marketinške materijale ili kako će funkcionirati u drugim medijima. Kad su svi ovi koraci riješeni, vrijeme je za slatko na kraju – dizajn.




Likovi životinja nerijetko se koriste za maskote, upravo iz razloga što životinjama pridajemo neke arhetipske osobine koje bi htjeli da ljudi povezuju s proizvodom (hrabar, brz, neustrašiv, jak,…) ili recimo «graciozna poput mačke», «razigran i odan poput psa», ali i zato što je poveznica jednostavno logična, kao recimo maskota krave kod proizvodnje mlijeka i drugih mliječnih proizvoda. Jedna od najpoznatijih maskota u liku životinja, čovjekolikih osobina, svakako je ružičasti zec, ambasador čuvenih baterija. Amerikanci su prilično aktivni oko maskota pa je potpuno uobičajeno da svaka srednja škola, sveučilište, sportski klub ima svoju maskotu i tu se najčešće koriste likovi životinja. Sveučilište UCLA ima maskote smeđeg medvjeda i medvjedice – Joeja i Josephine Bruin i oni imaju i svoje Twitter profile. Maskota može biti ne samo atrakcija na eventima, već s fanovima komunicirati i preko društvenih mreža. Zato je dobro osmisliti neki karakter maskote jer onda imamo bolju ideju na koji to način maskota komunicira.

Da maskote nisu tu od jučer, govori i podatak da su prve maskote napravljene još krajem 19. stoljeća, jedna od takvih je humanoidna figura Michelin Man sastavljena od naslaganih automobilskih guma. Svijet je otada dobio niz globalno prihvaćenih i prepoznatljivih maskota.
Od autentične osobnosti do prepoznatljivosti
Naći pravu osobnost maskota nije najjednostavniji zadatak, ali možemo si to zamisliti kao druženje u kojem nekoliko ljudi smišlja karakteristike maskote i pritom se dobro zabavlja. Lik može biti neodoljivo sladak, onaj koji ima beskonačno strpljenje i fotografirat će se satima s klincima dok se nestašno gegucka, može biti i klasičan zabavljač, ali i malo naginjati sarkazmu i grubljem humoru. Ovo posljednje možda je sklizak teren, no za što god se odlučili lik bi trebao biti dosljedan u svojim osobinama. Jedan od primjera maskota koje nisu samo izuzetno ljupke su maskote poznatih čokoladnih bombona M&M’s, one ne samo što govore, već idu u kino, žive neki društveni život pa i rade simpatične spačke. Ili pak gušter Geico Gecko koji na prvu ne izgleda privlačno, ali ima taj X faktor, a on je u karakteru. Ova poznata maskota nastala je krajem 90-ih godina prošlog stoljeća iz čiste nužde. Te je godine štrajk ceha filmskih glumaca spriječio oglašivače da koriste glumce u svojim reklamama. Tvrtka je bila primorana naći drugo rješenje i tako je rođen gušter.



Ako je karakter životinja ili objekt treba vidjeti koje ljudske osobine će imati, hoće li nositi odjeću i kakvu, hoće li imati više outfita (sportski događaji, svečani eventi?), hoće li pričati ili ne. Miješanja ljudskih i osobina životinja, objekata čini lik specifičnijim, zanimljivijim i potencijalno nezaboravnim. Također, maskote mogu biti stavljene u različite smiješne situacije, kao neki oblik fizičke komedije, a također lik vremenom može i evoluirati. Maskota brand čini privlačnijim i angažiranijim, a za njezinu uspješnost treba dobro pomiješati sastojke od lika, karaktera i marketinške strategije. Nema jedinstvenog recepta, no ovo su neke korisne polazišne točke za razmišljanje. U svakom slučaju, maskota kao ambasador treba se istaknuti svojom pojavom i biti najbolji glas onoga što se želi reći ili predstaviti.

I nakon što ste došli do nekog rješenja kako će ta maskota izgledati, vrijeme je da vaša junakinja ili junak krene u avanturu. A ta avantura može, osim na eventima i raznim live događajima, biti i na webu, blogu, vlogu, adsevima i bannerima, društvenim mrežama, YouTubeu ili ukratko – posvuda. Osmislite li za vašeg lika više outfita djelovat će životnije, možete mu osmisliti i pravi mali život, poslati ga na skijanje ili ljetovanje, u omiljeni restoran. Jesmo li već spomenuli da je moguće raditi i dobro se zabavljati?
P.S. Pogledajte naše usluge Izrada Maskota, Kreativna Rješenja i Predvizualizacija