ŠTO JE TO STORYBOARD, pt.2
U prvom dijelu bloga definirali smo što je storyboard i zašto nam je potreban, a ovaj puta pričamo malo više o jednoj specifičnoj inačici.
Agencijski storyboard
Kada neki više ili manje poznati proizvođač ili kompanija (u nastavku klijent), poželi izreklamirati svoj brand, obratit će se reklamoj agenciji ili / i studiju, da im pomogne oko toga. Klijent će prezentirat svoje želje, namjere i prohtjeve, a na agenciji je tada da osmisli neku zanimljivu i uzbudljivu ideju (ili više njih) koja će prikazati brand klijenta u željenom svjetlu.
Kako bi agencija prezentirala svoju ideju klijentu na što bolji i zanimljiviji način, i u konačnici osigurala posao, obratit će se između ostaloga i ilustratoru, sa zadatkom da on vizualizira tu njihovu ideju. Ilustrator tada obično dobije scenarij, detaljan opis scena (informacije o tome što agencija želi da se vidi u pojedinim scenama i kadrovima), te eventualno stock fotografije ili clipove koji bi trebali što zornije prezentirati atmosferu i izgled reklame koji klijent želi.
Kod agencijskog storyboarda važno je ispričati priču, ali još je važnije predstaviti i prezentirati brand što ljepšim, boljim i kvalitetnijim! Stoga, valja se držati agencijskih uputa i želja što je više moguće, a sam crtež mora biti kvalitetan i vizualno atraktivan, često u boji, bez karikaturalnih likova i grubih skicoznih crteža (osim ako se upravo to ne traži!)
Jer što, u konačnici klijent može steći krivu predodžbu o finalnom proizvodu, pa čak možda i odustati od cjelokupne ideje. No ako, (odnosno kada), ideja prođe odobrenje od strane klijenta, agencija tada kreće u iduću fazu, a to je predprodukcija. Tada napokon angažiraju redatelja za kojeg smatraju da je najpodobniji da tu njihovu ideju prenese na mali ili veliki ekran. No da bi redatelj to mogao spovesti u dijelo i on sam mora klijentu ponuditi i svoju vizualnu prezentaciju njihove ideje (uz još neke dodatne informacije), a zato mu je opet potreban, pogađate – storyboard!
Mi u Brojci volimo crtati, a storyboard često preraste u filmski, što nas dodatno veseli! O tome i o redateljskom storyboardu pišemo u idućem blogu.
Ivica Ico Pustički
P.S. Pogledajte naše usluge Predvizualizacija, Art Direction, Video Produkcija