ŠTO JE TO STORYBOARD, pt.3
Redateljev Storyboard
Za razliku od agencijskog storyboarda gdje ilustrator radi sam i isključivo s informacijama i materijalima koje dobije od straneagencije, redateljev storyboard, kao što se može zaključiti iz samog imena, radi se u suradnji s redateljem. Osobno sam ostvario popriličan broj takvih suradnji, te sam imao prilike surađivati s nekima od poznatih hrvatskih redatelja kao što su Hrvoje Hribar, Igor Šeregi ili pak Nevio Marasović.
Izrada ovakvog storyboarda je “tango za dvoje” te redatelj i ilustrator zajedno prolaze kroz scenarij, scenu po scenu, bilo telefonski, ili što je češći slučaj, uživo, pri čemu redatelj ilustratoru detaljno objašnjava i obrazlaže što i kako želi prikazati, tj. snimiti, te kako u konačnici želi vizualno upriličiti tu ideju. Ponekad polazišna točna bude upravo agencijski storyboard, pa redatelj krene na temelju toga razvijati neke svoje ideje, a ponekad se kreće iz nule. Ako je klijent već odobrio casting i izbor lokacija gdje će se spomenuta reklama snimati, tada ilustrator od redatelja dobiva i fotografije glumaca koji će uprizoriti glave junake u reklami, kao i fotografije lokacija gdje će se reklama snimati. Shodno tome, na ilustratoru je da likove i lokacije prikaže što vjernije moguće. Iako realno, kod redatejevog storyboarda sama kvaliteta crteža nije čak ni toliko važna koliko je važna tehnička prezenacija redateljskog pristupa koja se odnosi na kuteve i pokrete kamere, filmske planove u pojedinim kadrovima, kao i samu emociju u pojedinim scenama.
Inače cijeli taj proces izrade storyboarda u suradnji sa samim redateljem se može zapravo podijeliti na dva dijela. Prvi dio je dakle direktna kolaboracija sa redateljem gdje kroz nekih sat, dva, možda i tri, ilustrator prema redateljevim uputstvima crta jednostavne brzinske skice (u toj fazi moji crteži obično izgledaju kao u vrtićke djece) koje okvirno prikazuju kako će kadarovi izgledati, a koje redatelj blagoslovi ukoliko je zadovoljan.
Kada ilustrator završi sve skice i prenese na papir sve ono što je redatelj zamislio i htio, njihova direktna suradnja tu završava, no posao ilustratora tu tek počinje! Naime, ilustrator tada u udobnosti svoga doma kreće sa definiranjem i oblikovanjem detaljnijeg crteža na temelju postojećih skica. A osim “peglanja” samog crteža, dodaje i još neke druge elemente tehničke prirode koje je redatelj možda tražio. Primjerice dodavanje strelica koje pokazuju smjer kretanja kamere.
Kada je storyboard u potpunosti finaliziran, crteži se šalju redatelju na uvid. Ako je on zadovoljan finalnim produktom, posao ilustratora je tu (napokon) gotov. No, ponekad se nađete u situaciji da redatelj ipak u konačnici nije zadovoljan pojedinim kadrovima pa vas zatraži izmjene, ili pak želi dodati još neki novi kadar kojega se u međuvremenu sjetio. Naravno, odraditi će te i to sa smješkom na licu, i nadati se da je to napokon to. Ako je, vrijeme je za vaš odmor.
Storyboard kao takav je finaliziran, na redatelju je još da vizualima doda sve one druge informacije i materijale koje smo spomenuli ranije (opisi kadrova, informacije o pokretu kamere, raznorazne druge bilješke, upute i tome slično) te da u konačnici složi spomenutu knjigu snimanja. A ta knjiga snimanja poslužit će klijentima, redatelju i cijeloj ekipi da imaju bolji uvod u sam proces produkcije, te da na sam dan snimanja pojedinih scena manje-više svi znaju koji se to kadrovi snimaju taj dan, gdje treba postaviti kamere i rasvjetu, s obzirom na to gdje će stajati glumci…
I tu završava naša priča o storyboardu, a mi ih radimo s guštom!
Ivica Ico Pustički
P.S. Pogledajte naše usluge Predvizualizacija, Art Direction, Video Produkcija